Zdravá strava - co a z čeho vařit a kde nakupovat

20. června 2010 v 21:58 | I Růžičková |  Zdravá výživa
z konzumovaných potravin je vhodné
-omezit : sladkosti, uzeniny a masné výrobky, mléčné výrobky-tavené sýry, kravské mléko
- rozšířit:- celozrné obilniny,  čerstvé ovoce (zde vypěstované), luštěniny (červená čočka, fazole mungo, fazole adzuki, boby)
- dolnit - semena + naklíčené obilniny, zeleninu blanžírovanou či vařenou v páře, pickles-rychle kvašenou zeleninu,
na zdravotní stav má pozitivní vliv u těchto alergií kombinace principů vegetariánské a makrobiotické stravy

stravování každého jednotlivce je vždy potřeba přizpůsobit jak aktuálnímu ročnímu období tak hlavněkonstitučnímu typu člověka ( ten může být u členů rodiny zcela odlišný - což je vhodné zohlednit při přípravě stravy) - viz. ajurvédská medicína, rozčlenění potravin dle chutí viz. čínská medicína
typ stravy, kterou konzumujeme význemně ovlivňuje stav orgánů, funkčnost meridiánových drah, lymfy, krve, kostí, vitalitu organismu, ale i chování

výše doporučované potraviny nakoupíte v

- prodejny racionální výživy
- bio-koutky v hypermarketech /Interspar, Globus,Tesco, Albert/
- bio farmy, ekozemědělci,
- vegetariálnské, makrobiotické restaurace
z vlastní zkušenosti mohu doporučit zařadit do stravy  tyto kořenící přísady
 - TAMARI /sojové ferment. koření, NORI -mořsé řasy drcené, UMEBOSCHI - švestičky /posilují žaludek, KURKUMU,

 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.